1399/08/10 12:41:14

مدیریت خوب همراه با برنامه ریزی مناسب و سرمایه‌گذاری روی جوانان می‌تواند آینده یک تیم را تضمین کند که فوتبال البرز این روند را به خوبی شروع کرده است.

به نقل از دی اسپورت، سرویس فوتبال بانوان، تیم فوتبال بانوان هیات البرز در اولین سال حضورش در لیگ برتر با حضور بازیکنان باتجربه‌ای که جذب کرد در نهایت جایگاه ششم جدول را کسب کرد که در کنار آن حضور چند بازیکن جوان و بومی هم باعث کسب تجربه شد. 
 
سارا همچنان تمام نشدنی/ قمی گنج پنهان البرزی‌ها
 
اما مهمترین نکته در این تیم که باعث شد باشگاه برگ برنده‌ای همیشگی داشته باشد حضور سارا قمی یکی از نابغه‌های فوتبال بانوان بود که کمک شایانی به این تیم کرد تا وزن این تیم به لحاظ فنی و حتی روحی و روانی بالا برود و انگیزه‌ای برای بازیکنان جوان این تیم باشد.
 
مسئولین باشگاه البرز خیلی زود و پس از پایان سال اول به این یقین رسیدند که با سرمایه‌گذاری روی جوانان بومی می‌توانند ضمن تضمین آینده فوتبال استان، هزینه‌های سرسام‌آور را نیز پایین آورده تا راه صحیح بازیکن‌سازی و سرمایه‌گذاری را در پیش بگیرند.
 
حال البرز در سال دوم نگاهی متفاوت نسبت به سال اول حضورش پیدا کرده که حضور حدودی ۱۵ بازیکن بومی استان باعث شده تا ۷۰ درصد تیم شاکله آن آینده داران فوتبال البرز باشند که این نگاه حرفه‌ای مدیران باشگاه در رأس آن اقای بیگ وردی و خانم پیله‌ور قابل ستایش است که این مهم متأسفانه کمتر در فوتبال ما دیده میشود. 
 
قطعاً سرمایه‌گذاری روی جوانانی همچون فاطمه خندان، مبینا خلیلی، سمیه آوج، مریم محمدی، فاطمه محبوبی، سپیده ولی، آیدا فرضی زاده، فاطمه بهرام پور و… می‌توان گفت آینده‌ای درخشان در انتظار فوتبال بانوان استان البرز خواهد بود که آن‌ها خیلی زود نتیجه کار حرفه‌ای خود را خواهند گرفت. 
 
بازیکنان هم این امر را باید توجه داشته باشند که قدردان زحمات مدیران فوتبالی هیات البرز باشند و بدانند که کمتر جایی هست که چنین نگاهی به فوتبال پایه بانوان است و از این فرصت بدست آمده به خوبی بهره ببرند و از تجربیات بالایی بزرگانی چون سارا قمی به خوبی استفاده کنند.
 
سرمایه‌گذاری روی پایه‌ها اولویت هیات البرز
 
حضور موثر سارا قمی در فوتبال البرز عاملی شد تا مسئولین این باشگاه نگاه ویژه‌ای روی این بازیکن داشته باشند و بتواند در راه پیشرفت فوتبال استان کمک شایانی کند که این مثال را می‌توان در فوتبال قطر هم زد که با آمدن بازیکنان بزرگی همچون ژاوی هرناندز باعث پیشرفت قابل توجه این کشور کوچک آسیایی شد. 
 
راه اندازی مدرسه فوتبال البرز با مدیریت سارا قمی گام مهمی بود که مسئولین فوتبال این استان برداشته‌اند تا با کار روی استعدادهای فوتبالی و پرورش آن‌ها بتواند آینده تیم خود را تضمین کنند. 
تاثیرگذاری مدارس فوتبال در تقویت تیم بزرگسالان بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از اولویت‌های اساسی هیات فوتبال البرز است در این زمینه تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
 
تلاش و برنامه‌ریزی هیئت فوتبال استان در راه‌اندازی مدارس فوتبال و برگزاری فستیوال بسیار خوب، دستاورد مهمی در بر خواهد داشت که امیدواریم ادامه دار و عملی شود. 
 
نگاه به مربیان بومی نیز تأثیر گذار خواهد بود
 
تیم فوتبال بانوان هیات البرز در سال اول حضورش در لیگ برتر با سحر کلوند بومی شروع کرد ولی آن‌ها در نیم فصل دوم و بنا به دلایلی مریم ایراندوست باتجربه و سرمربی سابق ملوان را به جمع خود اضافه کردند ولی همانطور که نگاه مسئولین باشگاه روی بازیکنان بومی در سال دوم بیشتر شده اگر پای مربیان بومی هم به تیم باز شود قطعاً در مقوله مربی‌سازی هم به نتایج خوبی خواهند رسید. 
 
قطعاً البرز از پتانسیل خوبی در بحث مربیان جوان و آینده دار برخوردار است که با سرمایه‌گذاری و مهم‌تر اعتماد به آن‌ها می‌تواند باعث رشد و ترقی شود تا در این مقوله هم بی‌نیاز شد مهمترین نکته اینکه همیشه حضور مربیان اسم و رسم دار نمی‌تواند تأثیر گذار باشد. 
 
همان هزینه‌های که سال قبل در این راه شد و برخی از آن‌ها هم بیهوده از آب درآمد می‌تواند در راه همین بازیکنان جوان و آینده دار هزینه شود و نتایج خوبی کسب کند و امیدواریم این نگاه مدیریتی خوب مسئولین فوتبال البرز برای سالهای بعد هم ادامه دار باشد و شاهد رشد و شکوفایی جوانان این خطه کشورمان باشیم.