1402/09/22 19:21:41

  تیم فوتبال پرسپولیس فردا در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف تیم فوتبال استقلال خواهد رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صد و دومین دربی یا شهرآورد فوتبال ایران عصر فردا به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال طی دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر صورت خواهد گرفت.

سرخابی‌ها که در شرایطی متفاوت از یک‌دیگر پا به این میدان می‌گذارند، برای تغییر آمار و ارقام آماده شده و یکی برای تحکیم صدرنشینی و دیگری برای تهدید صدرنشینی رقیب پا به چمن آزادی خواهند گذاشت.

استقلال و پرسپولیس برای این بازی محروم خاصی ندارند و بدون مشکل رودرروی یک‌دیگر خواهند ایستاد. مهدی هاشمی‌نسب هم در قامت مربی استقلال در این بازی حضور خواهد داشت.

دوگانه هاشمی‌نسب - نکونام قطعاً یکی از بارزترین نکات جذابیت دربی شماره ۱۰۲ست؛ چرا که این دو هر کدام از مهم‌ترین بازیکنان دربی‌باز و اسطوره استقلال بوده‌اند.

طی آماری عجیب و جالب، استقلال ۶ سال است که در لیگ برتر موفق به شکست پرسپولیس نشده و آخرین پیروزی این تیم به دهم اسفند سال ۱۳۹۶ بازمی‌گردد که تیم وینفرد شفر با تک گل وریا غفوری در برابر سرخ‌ها به پیروزی دست یافت. بردهای دیگر استقلال در جام حذفی و ضربات پنالتی بوده است.

پرسپولیس دربی شماره ۱۰۱ که فینال جام حذفی سال گذشته بود را با نتیجه ۲ بر یک در وقت‌های اضافی و گل دقیقه ۱۱۵ امید عالی‌شاه با پیروزی پشت سر گذاشت که از هر جهت به نظر می‌رسد دست یحیی گل‌محمدی برای این بازی بالاتر باشد، ضمن این که این نخستین دربی جواد نکونام در قامت سرمربی است.

در تاریخ دربی یک بازی ۳ - صفر با رای فدراسیون فوتبال به سود پرسپولیس اعلام شده و ۳ بازی ناتمام هم با همین نتیجه به سود استقلال اعلام شده‌اند.

پرتکرارترین نتایج تاریخ دربی‌ها هم ۲۲ تساوی بدون گل، ۲۰ تساوی یک بر یک و ۱۰ + ۹ برد یک بر صفر برای استقلال و پرسپولیس بوده است.

سیدمهدی رحمتی با ۹ کلین‌شیت، علیرضا بیرانوند با ۵ و سیدحسین حسینی با ۲ کلین‌شیت، از این حیث رکورددار بوده و بیرو و حسینی هر کدام امیدوار به بهبود رکوردهای شان هستند.

تساوی در بازی مهیج فردا قطعاً به سود رقبای دیگر همچون سپاهان و ملوان خواهد بود که سایه به سایه در تعقیب بالانشینان هستند؛ ضمن این که برنده دربی دست بالا را لااقل تا پایان سال خواهد داشت