1399/08/07 13:26:49

در گفتگو با رییس هیئت فوتبال البرز مطرح شد:

فوتبال البرز ساختار محور شده است/ تیمداری در بانوان هزینه سنگینی نداشت

منصور بیک وردی اظهار کرد: پیش تر که به عنوان مسئول کمیته فوتسال در هیئت مشغول به کار شدم تلاش کردم تا با ساختارمند کردن این رشته و نیز تفکیک بازیکنان فوتسال از فوتبال خدمتی به ورزشکاران این رشته کنم که نتیجه آن را امروز شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: ساختارمند کردن فوتسال باعث شد تا سالنی بازها تکلیف کار خود را بدانند و بر یک مدار مشخص به مسیر خود ادامه دهند.

به نقل از خبرگزاری برنا استان البرز، منصور بیک وردی اظهار کرد: پیش تر که به عنوان مسئول کمیته فوتسال در هیئت مشغول به کار شدم تلاش کردم تا با ساختارمند کردن این رشته و نیز تفکیک بازیکنان فوتسال از فوتبال خدمتی به ورزشکاران این رشته کنم که نتیجه آن را امروز شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: ساختارمند کردن فوتسال باعث شد تا سالنی بازها تکلیف کار خود را بدانند و بر یک مدار مشخص به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس هیئت فوتبال استان البرز ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق را نقطه عطف کارنامه کمیته آموزش دانست و خاطرنشان کرد: وقتی به عنوان مسئول کمیته آموزش منصوب شدم به عنوان نخستین اقدام در یک بانک اطلاعاتی دقیق آمار تمام مربیان فعال در سطح استان را ثبت کردیم.

بیک وردی گفت: به منظور بهره گیری حداکثری از توان مربیان بومی قانونی را وضع کردیم که هر مربی تنها در یک رده سنی بتواند فعالیت داشته باشد لذا با این اقدام توانستیم مربیان به مراتب بیشتری را وارد عرصه فوتبال کنیم.

 

وی ضمن اشاره به ساختارمند بودن کمیته آموزش عنوان کرد: در ابتدا که آمار مربیان را ثبت کردیم حدود 200 مربی در سطح استان فعال بودند اما بعد از برگزاری دوره های آموزشی و دانش افزایی در حالی این تعداد به سه برابر افزایش یافت که خوشبختانه امروز می بینیم تلفیقی از مربیان جوان و باتجربه و البته باکیفیت در سطح استان فعال هستند.

متولی فوتبال البرز از میزبانی استان از برگزاری کلاس سطح آ آسیا در آینده نزدیک خبرداد و گفت: آخرین کلاس آموزشی کلاس سطح ب بود که سال گذشته با کیفیتی بسیار بالا در البرز برگزار شد و این نوید را می دهیم تا کلاس آ نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

بیک وردی با بیان اینکه هیچ تیمی در استان البرز فعالیت ندارد گفت: در گذشته تعدادی دور هم جمع می شدند و در قالب یک تیم راهی مسابقات استانی می شدند، در بسیاری مواقع شاهد برخی بداخلاقی ها بودیم که بعد از بازی نمی دانستیم خسارت ناشی از چه کسی باید دریافت کنیم و در ادامه همان روند متأسفانه روز به روز شاهد افزایش آمار تنش ها و بی اخلاقی ها در فوتبال بودیم.

وی تصریح کرد: در دوره ای که دبیر هیئت بودم تمامی تیم ها را دارای شناسنامه مشخص کردیم و در سال 94 حدود 164 باشگاه ورزشی شخصیت حقوقی پیدا کردند.

میانگین سنی بازیکنان در لیگ برتر استان به 25 سال رسید

رئیس هیئت فوتبال استان البرز با اشاره به کاهش میانگین سنی در لیگ استان گفت: سال 94 در حالی میانگین سنی باشگاه های لیگ برتری 28 سال بود که بازیکنان مسن و دارای اضافه وزن هم در مسابقات حاضر بودند که این خود به تنهایی توانسته بود کیفیت لیگ حرفه ای را تا حد معمولی کاهش دهد.

بیک وردی گفت: برای کاهش میانگین سنی و افزایش کیفیت لیگ برتر در ابتدا تعداد باشگاه های حاضر را در یک بازه زمانی 4 ساله از 14 تیم به 8 تیم رساندیم و تمامی قوانین فوتبال حرفه ای را در لیگ برتر استان رعایت کردیم.

وی تصریح کرد: با این اقدام نه تنها رقابت بالایی بین باشگاه های استانی شکل گرفت بلکه رفته رفته بازیکنان مسن جای خود را به جوان جویای نام دادند.

گل ریحان یکی از تیم های البرز است!

بیک وردی در خصوص چالش های اخیر هیئت فوتبال با باشگاه گل ریحان گفت: ما نه تنها با هیچ کس خصومت شخصی نداریم بلکه با تمام وجود آماده تعامل و حمایت از تیم های استانی هستیم.

وی تصریح کرد: گل ریحان هم یکی از باشگاه های استانی است و برای هیئت فوتبال تفاوتی با تیم های لیگ استان ندارد اما از آنجا که این باشگاه نماینده البرز در لیگ دسته اول است وظیفه خود می دانیم تا حمایت های لازم را لحاظ کنیم.

متولی فوتبال البرز در خصوص بدهی مالی گل ریحان به هیئت گفت: جلسه ای را با مسئولان این تیم برگزار کردیم و درحالی در خصوص بدهی گل ریحان و نیز موارد دیگر بحث شد که معاون ورزشی وقت باشگاه قول داد در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند.

بیک وردی گفت: بخوبی با دغدغه تمام مربیان استانی آشنایی دارم، حتی منتقدان هیئت هم بخوبی می دانند که ما با هیچ کس برسر منافع فوتبال البرز تعارف نداریم.

تیمداری در بخش بانوان توفیق اجباری بود

وی در خصوص نحوه شکل گیری تیم بانوان هیئت فوتبال گفت: در حقیقت این تیم در ابتدای امر با نام گل ریحان در لیگ دست یک آغاز بکار کرد و توانست به لیگ برتر صعود کند اما در سال دوم متأسفانه گل ریحان دیگر علاقه ای به تیمداری نشان نداد و هیئت ناچار شد تا سکان دار این تیم شود.

رئیس هیئت فوتبال البرز با بیان اینکه تیمداری در سطح حرفه ای برای هیئت ورزشی منع قانونی ندارد اظهار کرد: طبق قانون هر هیئت ورزشی باید 30 درصد از هزینه خود را صرف بانوان کند و ما هم سال گذشته علیرغم اینکه بازیکنان ملی پوش را به کرج آوردیم اما هزینه چندانی را صرف این موضوع نکردیم.

بیک وردی در خصوص آخرین وضعیت تیم بانوان گفت: خوشبختانه حدود یک ماه از آغاز تمرینات آماده سازی می گذرد، بازیکنان بومی به تیم تزریق شده اند و 60 درصد از آن ها را بازیکنان زیر 18 سال تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: با هیچ بازیکنی قرارداد یک ساله نبسته ایم چراکه هدف هیئت از تیمداری ساختارسازی و کسب درآمد برای فوتبال استان در سال های آینده است.

هیئت فوتبال و کانون مربیان دو مجموعه مجزا هستند

رئیس هیئت فوتبال استان البرز در پایان با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون کانون مربیان وانتقادهایی که به عملکرد آن می شود گفت: هیئت فوتبال و کانون مربیان دو مجموعه کاملا مجزا از هم هستند و هیئت نه تنها با کانون بلکه با هر ارگان و نهاد دیگری که قصد فعالیت سالم در فوتبال داشته باشد تعامل برقرار می کند.

بیک وردی در پایان خاطرنشان کرد: هیئت فوتبال خانه تمام تیم هایی است که پرچمدار البرز در سطح کشور هستند و باتمام توان از تیم مقاومت در لیگ فوتسال و شهدای رزکان در لیگ دسته 3  و دیگر نمایندگان استان حمایت می کنیم.