1398/02/18 11:35:54

در نشستی با حضور اکبر محمدی رئیس کمیته جوانان فدراسیون و بیک وردی رییس هیات فوتبال استان البرز به تشریح فعالیت های حوزه استعداد یابی فوتبال کشور پرداخته شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، اکبر محمدی در این نشست که به میزبانی مرکز ملی فوتبال برگزار شد گفت:در اینجا باید از زحمات فریدون معینی پیشکسوت محترم و همکاران ایشان تقدیر و تشکر کنم. با توجه به اقدامات ارزشمند انجام شده در سال های گذشته و بررسی های صورت گرفته از زمان شروع این طرح در سال ۱۳۸۹ که منجر به شناسایی بازیکنان نخبه و با استعداد فوتبال کشور در رده های مختلف سنی شد، این طرح در سال ۹۸ با مشارکت تمامی استانهای کشور در قالب ۲۶ منطقه برگزار خواهد شد همچنین رده های زیر ۱۰ الی ۱۳ سال از امسال به این طرح اضافه خواهند شد.
وی در این باره گفت:کارگروه استعداد یابی متشکل از مدرسین نخبه، یک مدرس دروازه بانی، مربیان ملی با سابقه، یک روانشناس و یک جامعه شناس باتجربه در این حوزه همچنین یک مدرس بدنساز خواهند بود و اهداف همچنین چشم انداز این طرح تقویت ظرفیت های فوتبال پایه به منظور حضور تیم های ملی نوجوانان، جوانان و امیدر در مسابقات جام های جهانی و‌المپیک خواهد بود.
محمدی اضافه کرد:فدراسیون فوتبال امروز با ساز و کار منسجم و سازماندهی شده با نگاهی به آینده فوتبال مسیری جدید را ترسیم کرده که در این راه کمیته جوانان همگام با سایر کمیته ها تلاش خواهد کرد تا فوتبال پایه پیش از پیش در مسیر توسعه گام بردارد. امروز امکانات و زیر ساخت هایی در مرکز ملی فوتبال ایجاد شده که با گذشته بسیار متفاوت است و این شرایط مطلوب بدون شک زمینه ساز پیشرفت در این مسیر خواهد بود .
در ادامه ، منصور بیک وردی رئیس هییت فوتبال استان البرز ضمن تشکر از تشکیل کارگروه استعداد یابی فوتبال پایه گفت:با تبریک به فدراسیون فوتبال بابت انتخاب اقای محمدی باید بگویم امروز این کارگروه آماده است تا با همت مضاعف در این مسیر گام بردارد و‌ تلاش خواهیم کرد تمام استانهای کشور نیز فعالیت گسترده ایی در این زمینه داشته باشند.